28 Mayıs 2020 Perşembe





NERELERDEYDİM BEN


Uzuuun çok uzuuuun,upuzzuuuuun zamanlardan sonra buraya tekrar dönmem lazımdı.Bu kadar ara verdiğime bende inanamıyorum.

Neler sığdırdım ki o zamana? Bir sürü şey :)))) başlayalım.


İş ve ev arasında koşturmaya devam tabii ki (mecbuuur para ağaçta yetişmiore!).

Kendi ruhuma iyi gelen uğraşılar edindim.Kanaviçe ve Antika işlemelerine bulaştım.İğne iplikle harmanlıyorum kendimi.Kendi kendime herhangi bir kursa gitmeden YouTube videolarını izleyerek.Meraklıydım zaten eskiden beri elişlerine.Müthiş bir terapi benim için,çok iyi geldi.Kumaş,kesme,biçme,dikme ve desenler seçme hepsi bana ait.Pinterest çok büyük bir yardımcı,yüzlerce örnek var.Denemek isteyenler korkmayın kumaşın hazır dikilmişleri bile var size sadece işlemek kalıyor.Ben sıfırdan kendim yapmak istedim;kumaşçıları,çeyizcileri,iplikçileri arşınladım (ufak da sorun yaşadım,daha önce yazmıştım).Neyi nereden bulurum kısmı heyecanlıydı yani.Sonra yaptım bişeyler işte :)) işliyorum hala,kendim kullanırım,kızıma çeyiz olur,hediye olur,olur da olur.





Sonra...
Korona geldiiiiii,endişeler,korkular...
Hayatımız değişti,şaka gibi gerçekten.Neler gördük neler,sokağa çıkma yasağı ilan edilmesi (yasağın başlamasına 2 saat kala) sonrasında yaşanan hengame zaten en zirveydi.İnsanların marketleri talan etmesi,kıtlık varmışcasına stok yapması hepimize şok yaşattı.Evden kaçanlar,bana birşey olmaz,bende birşey yok diyenler.Hala inanamıyorum bu günlerden geçtiğimize.Hijyenin önemi ortaya çıktı.İşte bu süreçte yeni bir keşfe çıktım.Hep büyük bir kıskançlıkla bakıyordum ekmek pişirenlere,ben beceremem diye hiç bulaşmıyordum,
BOOOOM!!! ekmek yapmaya karar verdim.Satın aldığım ekmeğe kimler dokunuyordu acep?sorusu onu nasıl yıkayacağım,dezenfekte edeceğim?derdi.Yani ekmek pişirmek tamamen hijyenden çıktı :)))

Ekşi Mayayla tanıştım,şimdi mutfakta AŞK yaşıyorum unla,mayayla,hamurla :)))))

YouTube olmasa napardım.O kadar çok video izledim ki,yerli ve yabancı anlatamam.Çok kafa karıştırıcıydı.Instant maya yani hazır maya ile yapmak istemiyordum çünkü o mayalar mideme dokunuyor.Ben pohaça yiyemem mesela,kabartma tozu bile keklerde,kurabiyelerde midemi ekşitir.Çok nadir yaparım,binde bir falan.

Ekşi maya oluşturmaya başladım,bir haftalık bir süreçte oluşuyor.
Instagram'da birini buldum @pınarhardless İngiltere yaşayan ve harikulade ekmek pişiren biri.YouTube kanalı da var,aynı isimle.Tüm ayrıntıları tek tek,anlaşılır ve kolay,herkesin yapabileceği şekilde anlatıyor.Ona buradan tekrar sonsuz teşekkür ederim,mayam sayesinde yaşıyor ve üretiyor.Az önce bilmem kaçıncı ekmeğimi fırına sürdüm.Salgın başladığından beri ekmek satın almıyorum,bundan sonra da almam.
İlk başta tabii zor geliyor;besleyeceksin,sulayacaksın,koklayacaksın,gözleyeceksin,uyutacaksın vs.vs.   Yok yok korkmayın hemen,ilk ekmeğiniz piştiğinde döngü çok çok basit oluyor,yemin ederim :)))
Tek tek buraya eklerim sonra şimdilik dönüş yazımda sıkboğaz olmayın.Ekmeklerin fotoğrafı şöyle,

Bu arada bir yığın kitap okudum.Kitapsız bir hayat düşünemiyorum.Intagram sayfamda paylaşıyorum ara ara,şöyle sağ yukarıya sekme eklemiştim,tıkla bak okuyucu ;)



                                 


                       Bu tatlı kıss ekşi mayamın mimarı Pınar Hardless,çok kalp ben :)




Azra Kohen ''GÖR BENİ'' sini çok çok tavsiye ederim.
Kristin Hannah ''BÜLBÜL'' ve tüm kitaplarını da asla pişman olmazsınız,her biri çok güzel.







Son olarak benden;pamuk prensesim İstanbul'da kaldı bu süreçte,gelemedi.Aklımı kaçıracaktım neredeyse,çok çok şükür iyi durumda bir sıkıntı olmadı.Oğlum yani küçük prensim yanımdaydı,tam gidecekken patladı Pandemi,çok şükür o da iyi.Destek oldu bana karantina günlerinde.
Ramazan süresince evdeydim,iznimi kullandım hem iş yerim 15 gün çalışıp 15 gün kapattı.Haftaya iş başı yapıyorum.Çarklar dönmeli rutine ayak uydurmak lazım,hiç istemesemde :(



Hexe!niz bildirdi.(Maskeli)
Okuyan gözlerinize sağlık,umarım herkes iyidir,umarım herşey yoluna girer,çok sevgiler...






8 yorum:

  1. Merhabalar.
    7 Eylül 2019 tarihinden beri blog sayfanızdan uzak kalmışsınız. Bu süreyi çok iyi bir şekilde değerlendirdiğiniz paylaşımınızdan anlaşılıyor. Benim durumum da sizden pek farklı değildi. Ben de 2019 yılının Ekim ayından bu tarafa pek blog faaliyetinde bulunamadım. Ben bu süreyi pek iyi değerlendiremedim. Çünkü Ocak 2020 ayında eşim yolda yürürken düştü ve sağ ayağını bilek kemiğinden kırdı. Ameliyat, protez, enfeksiyon derken Nisan ayında yavaş yavaş ayağımızın üzerine basmaya başladık. Ardından da Korona belası ve yaptırımları ile karşılaşınca biz çok bunaldık ve 22 Nisan 2020 tarihinde aldığımız bir özel izin ile memlekete gelebildik. İnşAllah en kısa zamanda bu Korona belasından kurtulur ve eski güzel günlerimize döneriz. Selam ve muhabbetle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok geçmiş olsun.acil şifalar dilerim.Ah ahhh,eski güzel günlerimize geri dönebilecek miyiz? çok şüpheliyim...Umarım hayırlısıyla atlatırız da dönebiliriz.En iyisini yapmışsınız memlekete gitmekle.
      Çok teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil
  2. Canım ben gittim sen gelmişsin:)
    Tesadüfen gördüm:) bloğa uğramıyorum pek, ekmek nefis görünüyor, fırınlarda satılanlardan bile daha güzel, afiyet bal olsun, eline sağlık. Sevgilerimi bıraktım♥
    not: instagram sayfan duruyor mu? tıkladım ama açamadım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım,nasılsın?
      İnstagram duruyor Blogda açılmıyor sanırım ayarlarına bakmam lazım habire birşeyleri değiştiriyorlar,@nurkibritci adresim.
      Ekmekler MUHTEŞEM oluyor bu kadının tarifleri tam tutuyor denemek istersen tavsiye ederim.Biraz uzun sürüyor ama ekmek piştiğinde tüm emeğe değiyor.Kocaman öptüm,kendine dikkat et,seviyorum seni ;))))

      Sil
  3. Merhabalar.
    İki yıldır yoksunuz. Aramızda olup da yeni bir şey paylaşmayan blogcuları ziyaret eder ve böyle bir ahde-vefa yorumu bırakırım. İnşAllah sağlık, sıhhat ve afiyettesinizdir.
    Sizi tekrar aramızda görmek, bizi son derece mutlu edecektir, hiç kuşkunuz olmasın.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. Özledim canım yaaa...bugün sayfana geldim ki izleyiciler bölümünde teknik bir arıza var galiba, "Widgetinizi güncellemeniz gerekiyor" dedi bana. Bir de "izle" demiş aaaa ben seni zaten yıllardır izliyorum hiç takipten çıkmadım, ay nasıl üzüldüm hemen "izle" ye tıkladım bu sefer "Bu bloğu zaten izliyorsunuz" çıktı ve sevindim ama orada hâlâ "izle" diyor. Sana yazayım ki izlemekten çıktım sanma canım....asla takibimden çıkmayacak 10 blog deseler biri sensin. ♥ Çok öpüyorum :) anneler günün kutlu olsun unutmadan ♥

    YanıtlaSil
  5. bücürükveben8 Mayıs 2022 23:59

    yorumum gitti mi bilmiyorum canım 2. kez gönderiyorum ismim çıkmadı yorum kutusunda anonim çıktı, kimlik seç dedi....ben seni izliyorum ama "izle" diyor şaşırdım tıkladım "Bu bloğu zaten izliyorsunuz" dedi. Seni takipten çıkmadığım halde "izle" yazmış, neyse çok özledim sevgilerimi bıraktım ve de anneler günün kutlu olsun ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook zamandır yoktum evet,birsürü şeyler oldu.tekrardan dönmem şart oldu.Yazı hazırlıyorum çok teşekkür ederim bende çok özledim,öpüyorum...

      Sil