15 Eylül 2014 Pazartesi

OKULLAR AÇILDI




Hemen söylüyorum benim İlköğretimde veya Orta Öğretimde okuyan çocuğum yok Allah'a çok şükür Üniversiteliler.Ama bu bende ki Okul açılışı ve ilk gün heyecanını hiç eksiltmedi.Bu sabah da aynı heyecanı hissettim.İçimde kelebekler uçuştu.Evimin yanında ilkokul var ondan da olabilir tabii :))

Kendi çocuklarımın Okullarının ilk günlerinde hep heyecanlanmışımdır.Sanki ben başlıyormuşum gibi gelir bana. Her şeylerine titizlenirim çoraplarına varıncaya kadar.Lise'ye gittiklerinde bile böyleydim.Herhalde ilk'ler benim için her zaman çok özel olmuştur ondandır bu tutumum.

Çevreme baktığımda bunu önemsemeyenleri de görüyorum.Çocuğu İlkokula başlıyor normal bir günmüş gibi başlıyor günleri.Çocuk bunun özel bir şey önemli bir şey olduğunu bilmeli bence.Ayakkabısı,çantası,forması temiz ,ütülü, boyalı olmalı.Akşamdan banyo yapılmış olmalı.Saçlar düzgün kesilmiş taranmış olmalı.Hiç hoşlanmam dağınıklık, pejmürtelik,düzensizlikten.Çocuklar mis gibi kokmalı.Çocuk senin aynandır aynen seni yansıtır.Ben bunu bilir ve inanırım, bunca yıllık hayatımda da bunun doğru olduğunu gördüm.

Yakınlarımda gördüm çocuk (kız) saçını kısa kestiriyorlar.Neden kestiriyorsunuz diye sorduğumda sürekli saçını kaşıyor, daralıyor, terliyor diyorlar.Bir zahmet sık sık yıkayın çocuğu ferahlasın saçını başını da kaşımaz o vakit.Neymiş;banyo yaparken huysuzluk ediyormuş ağlıyormuş.Sen çocuğuna banyo yaptırma alışkanlığı edindirememişsin suç çocukta tabii.Sanki saçını kestirince hali değişiyor da.Yine o saç kaşınıyor yine ter kokuyor.
Bu çocuğun ilk gün Okula çikolata bulaşmış taytla gitmesi de ayrı bir vaka.Bu olay geçen sene oldu.Bu yıl da kardeşi aynı şekilde Okula başladı.Annesi yakınım oluyor da zor tutuyorum kendimi.Bir kaç kere uyardım ama yok olmuyor.Bu sabah da minikleri okulun önünde görünce ister istemez bahsettiklerim aklıma geldi neyse ya...banane yaaaa...

ÜZÜLÜLÜYORUM AMA....




Google+ da ki bir yazı ve karikatürü paylaşmak istiyorum;


''Bu yıl İngiltere'de 5 yaşındaki çocuklara, Bilgisayar Algoritması dersi kondu.. Türkiye'de , Ortaöğretim kurumlarında ibadethane zorunluluğu getirildi. 
Anladınız mı şimdi biz neden bir türlü geri kalmışlıktan kurtulamıyoruz ...''





Hexe'niz yine de mini mini birlere ve diğer tüm öğrencilere iyi bir eğitim yılı diler.Eğitim şart tabii...Burası TÜRKİYE.
Hoşcakalınız.Sevgiler...


                                                                                                                                                        NuR :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder