18 Nisan 2014 Cuma

SİGARA VE BEN




Merhaba,


Başlığı okuyunca sigara tiryakisi olduğumu düşünüyorsunuz değil mi? ARTIK DEĞİLİM

Evet, inkar etmiyorum bir zamanlar bağımlısıydım. Çok şükür bir seneyi geçti bırakalı ve kesinlikle elime tekrar almam,çok net.
Bırakmam sağlık sorunlarımla alakalıydı. O yüzden benim bırakmam daha kolay oldu diyorum. İsteyerek bırakamazdım galiba çünkü birileri (annem ve çocuklarım) bırak dedikçe daha sıkı sarılıyordum.
Önce Zatürre geçirdim (o zaman iki buçuk ay bırakmıştım) sonra ki yıl Bronşit geçirdim ondan sonra ki yıl (geçen yıl) ağır Grip ve Astım krizi. Zaten Allerjik Astımı olan biriyim sigarayla hiç alakam olmaması gerekiyordu biliyorum. Ama  gelin görün ki nefsime yenilip bir iki tane arada sırada içerken depremden sonra (17 Ağustos 1999) paket taşımaya hatta evde yedek paket bulundurmaya özen gösterir olmuştum.
Şimdi kendime ne kadar kızıyorum bir bilseniz. Kokusunu alınca midem bulanıyor artık o derece nefret ettim. İyi ki dumanı bana tiksindirici geliyor yoksa bırakamazdım herhalde MEREDİ. Bağımlılık çok fena bir şey. Arındım temizlendim ben. Artık baca gibi kokmuyorum :))  hem keseme de zarardı, sağlığıma da ,bu yıl Grip bile olmadım mesela şahane değil mi?

  KURTULDUM BAĞIMLI OLMAKTAN... BİTTİ-GİTTİ...

Ben; doktor, ilaç, hastane ve diğer sağlık kuruluşları düşmanıyım galiba.Öyle ufacık şeylerde doktora gitmem fobi bende galiba bilmiyorum. Bir gün beni hastaneye götürün dersem anlayın ki kesin ÖLÜYORUM demektir. Ama başkalarına akıl veririm doktora git diye öyle manyak bir şeyim. Çocuklarım bu konu da bana çok kızarlar özellikle kızım. 
Kızım da tam benim tersimdir ufacık bir çiziği olsun hemen doktora gidelim der.(ne ironi ama)

Sanırım bu düşmanlığım oğlumun hastane maceralarıyla alakalı. İki yaşında başladık onu doktorlara hastanelere taşımaya.  Onun da Allerjik Astımı var ve tanısı malesef o zamanlar çok zor kondu.Neden mi? Çünkü Allerjik Astım o zamanlar çok bilinen bir hastalık değildi. Sanırım genetik benden geçti. Genetik olduğu tam olarak kanıtlanmış değil hala. 
Oğlum iki yaşındayken ortaya çıktı göğsünden hırıltı geliyordu. Hemen doktora götürdük. Doktor anlayamadı tabii antibiyotik iğne yazdı ben müdahale ettim bakın benim astımım var çok benziyor hırıltısı diye.Doktor bana ''sen mi doktorsun ben mi?'' diye çıkıştı. Zaten gelenek olmuştur değil mi? bir doktora giden başka bir doktora daha gider emin olmak için. İğneleri  almadık. Tıp Fakültesine götürdük. O zaman yeni kuruluyordu Çocuk Allerji ve Astım bölümü. Yanılmamıştım Allerjik Astımı vardı. Oksijen verdiler Ventolin'le beraber  küçük olduğu için maskeden korktu yüzüne koyamadık bir türlü. Ağladıkça daha da nefesi daraldı şu an hatırladıkça nefesim kesiliyor. Damardan da veremiyorlar çünkü yaşı küçük neyse sakinleştirmeye çalıştık saatlerce sonra havayı aldıkça solunumu rahatladı.O geceyi unutamam. Çocuklar için çok dikkat isteyen zor bir hastalık. Öldürmez süründürür derler ya işte öyle. Gece gündüz onunla uğraştık yıllarca. Mevsim geçişlerinde ki kendimden biliyorum hortluyordu hastalık. Allerji testleri yaptırdık o zaman pahalı bir testti her yerde de yoktu.Testi yaptırmak ayrı bir işkenceydi zaten küçük çocuk kucakta durmaz. Doktor kollarının iç kısmını tek tek numaralayıp işaretledi. Sonrasında Allerjenleri tek tek damlatıp işaretli deriyi deldi. Deldi derken, şırıngadan çok çok daha incecik ucu olan parmağımın ucu kadar paketlerden çıkarttığı ve her bir Allerjeni ayrı ayrı deldiği steril tek kullanımlık aparatlardı. Yanlış hatırlamıyorsam 60 tane Allerjen damlattı. Sonuç ev akarları,hayvan tüyü ve rutubet mantarlarına karşı allerji çıktı.Öncelikle evi Allerjenlerden temizledik özel ilaçlarla. Bilmem hala bu yöntemimi kullanıyorlar.Özel ilaçları da yurt dışından getirdik. Halılara ayrı, yatak yorgana ayrı,giysilere ayrı aşılamaya kadar bu şekilde idare etmeye çalıştık. Temizlik takıntım o günlerden kaldı bende.
Neyse çok uzattım okula başlayınca aşılamaya başladık. Aşıları da yurt dışından özel buz kalıpların içinde getirttik.Her hafta aşıları buz kalıplarının içine koyup hastaneye götürüyorduk. Orada aşılanıp tepkisini bekliyorduk. Doz doz arttırıldı ve zamanla bağışıklık sistemi Allerjenlere alıştı. Şu an sadece mevsim geçişlerinde rahatsızlanıyor o zaman da nefes açıcı pompa yeterli oluyor. Eskiye göre şimdi çok daha farklı Allerjik Astım tedavi şekilleri var. En azından nefes darlığıyla ilgili hastanelere gidildiğinde Allerjik Astım olabilir diye bilinçlenmiş doktorlarımız. Göğüs Hastalıkları Hastanelerinde Allerjik Astım Akciğer hastalıklarından ayrı olarak ele alınıyor. Genetik demiştim ya kızımda da allerji farklı oldu.Kızım da ergenliğine kadar ilkbaharın ilk güneş ışınlarına karşı allerjikti. İlk ışınlar neresine geliyorsa ,kollar ve yüzü daha çok, isilik gibi kaşıntılı döküntüler yapıyordu. Onu da bir krem ilaçla çözdük sonrasında geçti artık herhangi bir şikayeti yok.

Sigara ve ben diye başlık attım başka yerden çıktım konudan.


Bunlar da çocuklarım :))

Küçükken ;

 



Şimdiki halleri çok seviyorum bu selfielerini;




HEXE'niz çocuklarıyla gurur duyuyor onları çok ama çok çok SEVİYOR...


LÜTFEN DİKKAT!!! SİGARAYI BIRAKMIŞ KADINIM (hem bağımlılıktan kurtulmuş hem kadın) DAMARIMA BASMAYIN İNADIM TUTARSA ÇOK İSTERSEM DÜNYAYI BİLE TERS DÜZ EDERİM :))  (ahahaha ederim valla)




                                                                                                                      Sevgiler  NuR




2 yorum:

  1. Bunu bulsam bende keşke.. :(

    Bağımlıyım ve sigaram bitince kendimi kasmaya başlarım :(
    böyle bağımlılık olmamalı bitse de kurtulsak...

    Bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Selma hanım,hoşgeldiniz :) çok memnun oldum.Hasta olmasaydım ben de bırakamazdım herhalde. Feci bir bağımlılık malesef riskini bile bile içmek.Nasihat vermek ben gibi eski tiryakiye düşmez tabii.İnşallah sizde gün gelir bırakabilirsiniz diye temenni ediyorum.Sevgiler ve hemen sizi takibe geçiyorum.

    YanıtlaSil